Logowanie

Ukryj panel

Strona główna
MRT Net
Reklama
Logowanie
Nick :
Hasło :
 Zapisz
Rejestracja
Zgubiłeś hasło ?

Kamerki internetowe.

Panel sterowania
MRT Net
Aktualności
Artykuły
Archiwum
Czas na narty !
Czas na rower !
Zwiedzaj Kraków
Plikownia
Linki
Kalendarz
Galeria
Radio Online
Gry Online
Twój YouTube!
Ankiety
Newsletter
RSS
Księga gości
Wyszukiwarka
Kontakt

Reklama
MRT Net

40% zniżki karnet w PKL.

Partnerzy

Wyszukiwarka
Zaawansowane szukanie

Chmura Tag'ów
Microsoft Programy Samsung Wave Android Bada Aktualności Linki Nowości Informacje Fotografia T-Mobile Technologie Adobe Specyfikacje Galaxy Premiera Zapowiedzi Intel Nvidia Kraków Architektura Biotechnologia Chip System Nawigacja Galileo Gps Windows Linux Galeria Software Hardware Top 500 Superkomputery Serwer Wirtualizacja Flash Pamięci Internet Plikownia YouTube Gry Radio Amd Panasonic Nokia Nikon Sony OS Cloud Computing Red Hat Enterprise Toshiba LTE 4G Lockheed Martin Motorola IBM Internet Explorer 11 Grafen Wirtualna Mapa Krakowa Lamusownia Kraków DVB-T2 TeamViewer 13.0 Fifa 2018 Trasy rowerowe Pro Evolution Soccer 2018 Mozilla Firefox Pity 2017 Rakiety NSM Windows 8 Sony Xperia Tablet S LEXNET Samsung Galaxy S9 Dworzec Główny Kraków PKP Windows Phone Windows 10 Microsoft Lumia 950

Polskie firmy gotowe na AI. Wyniki badania



Czy dużo firm z Polski inwestuje w sztuczną inteligencję? Odpowiedź może niektórych zaskoczyć.

“AI już jest z nami. Tym, którzy się zdecydowali przetestować i zaimplementować AI, rozwiązania te przynoszą już konkretne korzyści” — mówi Andrzej Sowiński, dyrektor zarządzający i prezes zarządu HP Polska. Wyniki najnowszego badania zrealizowanego przez HP pokazują, że część firm w Polsce wdraża już rozwiązania AI, a pozostałe mają takie plany.

Czy dużo firm z Polski inwestuje w sztuczną inteligencję? Odpowiedź może niektórych zaskoczyć. Okazuje się, że 15% przedsiębiorstw nie ma nawet planów stosowania rozwiązań i narzędzi sztucznej inteligencji. Co z resztą? Aż 85% firm widzi w AI potencjał, który trudno zignorować. Można powiedzieć, że jesteśmy dopiero na początku drogi, jeśli chodzi o wdrażanie AI w polskich organizacjach, ale — co trzeba podkreślić — to wcale nie oznacza, że wdrożeń jest mało. “Jesteśmy już na etapie pomiędzy innowatorami a wczesnymi odbiorcami, którzy wdrażają sztuczną inteligencję u siebie” — mówi Andrzej Sowiński, dyrektor zarządzający i prezes zarządu HP Polska. “AI już jest z nami. Tym, którzy się zdecydowali przetestować i zaimplementować AI, rozwiązania te przynoszą już konkretne korzyści” — dodaje.

Wśród bieżących lub planowanych zastosowań AI najczęściej przez polskie organizacje wymieniane są obszary marketingu i sprzedaży (45%), analityki i Business Intelligence (41%) oraz automatyzacji procesów biznesowych (38%). Dlaczego akurat te segmenty? W obszarze analityki i BI sztuczna inteligencja pozwala na efektywne przetwarzanie i analizowanie ogromnych ilości danych. Dzięki temu możliwe jest identyfikowanie trendów, wzorców oraz przewidywanie przyszłych wyników. Firmy mogą podejmować bardziej świadome i trafne decyzje biznesowe. A co z marketingiem i sprzedażą? Tutaj AI również ma wiele do zaoferowania. Personalizacja ofert zwiększa zaangażowanie klientów oraz skuteczność kampanii marketingowych, a dodatkowo algorytmy AI analizują dane demograficzne, preferencje i zachowania klientów skuteczniej niż ludzie. Umożliwia to precyzyjne targetowanie oraz segmentację użytkowników. AI automatyzuje też wiele działań marketingowych, takich jak zarządzanie kampaniami reklamowymi czy obsługa klienta.
Korzyści wynikające z AI

Algorytmy AI mogą przejąć rutynowe i powtarzalne zadania, minimalizując ryzyko błędów ludzkich, a także zwiększając wydajność operacyjną. Dzięki temu pracownicy mogą skupić się na strategicznych i bardziej kreatywnych aspektach pracy. W efekcie AI nie tylko poprawia jakość i szybkość procesów, ale również przyczynia się do lepszego wykorzystania zasobów ludzkich w organizacji.

41% ankietowanych przyznaje, że ich firmy jeszcze nie wdrożyły rozwiązań AI, ale noszą się z takimi planami. To pokazuje, że technologia ta budzi coraz większe zainteresowanie. W niemal co trzecim badanym przedsiębiorstwie trwają już eksperymenty z AI w ograniczonym zakresie, a w nieco ponad 10% przypadków mówimy już o w pełni rozwiniętym projekcie wdrożeniowym (lub projektach). Co to oznacza w praktyce? W ponad 2/3 firm spośród tych, które mają już doświadczenia z AI, prowadzone są monitoring i ewaluacja efektywności rozwiązań. To niezbędne, by zrozumieć, jak AI wpływa na wyniki firmy i gdzie można jeszcze wprowadzić usprawnienia.

Gdzie firmy oczekują największych korzyści? W badaniu HP zapytało uczestników o obszary, w których oczekują największych korzyści z wdrożenia AI. Co wskazali? Największą popularnością cieszyły się odpowiedzi związane z działalnością operacyjną, co może oznaczać, że AI jest w pierwszej kolejności postrzegana jako środek do poprawy rentowności organizacji. Ponad połowa badanych wskazała “większą dokładność analiz”, co w warunkach, gdy strategie rozwojowe i transformacyjne organizacji wyznacza podejście data-driven, nie jest zaskoczeniem. Czy to jedyne korzyści? Absolutnie nie. Rezultaty w postaci poprawy obsługi i doświadczeń klientów, obniżenia kosztów operacyjnych oraz poprawy wyników sprzedaży zgłaszało co najmniej 40% ankietowanych.

Zapytano również przedstawicieli organizacji, które pierwsze wdrożenia AI mają już za sobą, o rzeczywiste korzyści, jakie udało się odnotować. Tym razem rozkład odpowiedzi wyglądał nieco inaczej, a najwięcej wskazań uzyskały benefity “techniczne” – ten sam, najwyższy odsetek wskazań uzyskały odpowiedzi związane z poprawą wydajności przetwarzania dużych zbiorów danych oraz większą dokładnością analiz predykcyjnych. Dowodzi to, że AI ma ogromny potencjał. “Czeka nas gwałtowny skok wdrożeń i wzrost liczby rozwiązań AI na rynku” — zauważył Andrzej Sowiński. Dodał, że pewne zadania, zwłaszcza te wymagające dużej skali, wiele firm nadal będzie realizowało w chmurze, natomiast jeśli potrzebna jest większa ochrona danych i poufność, organizacje będą tworzyły odpowiednią infrastrukturę IT u siebie.
Gotowość technologiczna rodzimego biznesu

Aż 36% ankietowanych wskazało na brak odpowiedniej infrastruktury IT, jeśli chodzi o wdrożenia AI. Bez niej skuteczna obsługa narzędzi sztucznej inteligencji i związanych z nimi obciążeń staje się niemożliwa. Co to oznacza dla firm? Aby w pełni wykorzystać potencjał AI, niezbędne jest posiadanie solidnej i nowoczesnej infrastruktury technologicznej.

Poproszeni o ocenę gotowości technologicznej, w większości przypadków (38%) ankietowani wystawiali swoim organizacjom ocenę średnią. To pokazuje, że wiele przedsiębiorstw zdaje sobie sprawę, że są jeszcze daleko od optymalnych warunków. Co więcej, uwagę zwraca odsetek odpowiedzi, w których stan gotowości infrastruktury IT został oceniony jako “niski” lub “bardzo niski”, przeważający nad odsetkiem ocen “bardzo wysoki” lub “wysoki” (odpowiednio 34 i 18%). Czy to oznacza, że firmy są świadome wyzwań, przed którymi stoją? Tak, a dodatkowo warto podkreślić, że firmy z Polski częściej i odważniej wprowadzają AI. “Można powiedzieć, że w naszym regionie wdrażanie AI odbywa się szybciej niż w bardziej konserwatywnych krajach” — komentuje Anna Ostafin, country category manager w HP.

AI to nie tylko zaawansowane algorytmy, ale także ogromne ilości danych, które muszą być przetwarzane i analizowane. Firmy potrzebują mocnych serwerów, szybkich łączy internetowych i nowoczesnych centrów danych. Bez tego AI pozostaje jedynie ambitnym planem na papierze. Środowiska i narzędzia AI cechują się zwiększonymi wymaganiami technicznymi, szczególnie w zakresie przetwarzania dużych zbiorów danych oraz trenowania modeli. Warto zastanowić się nad rozwojem własnej infrastruktury. Może nadszedł czas na inwestycje? To ważny krok, który pozwoli na efektywne wdrożenie AI i pełne wykorzystanie jej możliwości.



źródło: hp


Jeśli chcesz otrzymywać wyczerpujące informacje z serwisu MRT Net, zaprenumeruj nasz Newsletter





Autor Komentarz
Brak komentarzy w bazie
Zegar
Aktualny czas w Kraków:

Pogoda

Aktualności
 · W tych krajach TikTok jest zakazany częściowo lub całkowicie. W USA zaczyna się burza.
Napisane przez Piotr
( 05.02.2025 07:05 )

 · Poważny atak – EuroCert ofiarą hakerów
Napisane przez Piotr
( 04.02.2025 08:02 )

 · Budujemy Sportowy Kraków 2024: nowe inwestycje sportowe na mapie miasta.
Napisane przez Piotr
( 03.02.2025 06:59 )

 · TSMC napędza rozwój AI. Ogromny wzrost sprzedaży.
Napisane przez Piotr
( 31.01.2025 04:56 )

 · AI pretekstem do podniesienia cen usług i produktów
Napisane przez Piotr
( 30.01.2025 06:54 )

 · Microsoft wykorzystuje NPU do wyszukiwania plików w Windows 11
Napisane przez Piotr
( 29.01.2025 07:52 )


Ankiety
Czy w najbliższym czasie zamierzasz zainstalować Windows 11?
Czy Windows 11 okaże się tak samo dobry jak Windows 10?
 Tak
 Nie
 Zostaje przy obecnym systemie

 
Inne sondy

Subskrybuj RSS
[RSS]

Jeżeli chcesz na bieżąco śledzić najważniejsze wydarzenia, wykorzystaj możliwość kanałów informacyjnych RSS.
Jak subskrybować kanał RSS?


Galeria
Samsung Galaxy Ring

Artykuły
1 . Czym różni się NPU od GPU - wyjaśniamy kluczowe różnice.
(14.08.2024)
2 . Wielka dziura w odporności
(15.07.2024)
3 . Na uczelniach AI będzie śledziło plagiaty AI
(19.02.2024)
4 . Eksperci: kary za nieprzestrzeganie unijnych przepisów dot. AI mogą być wyższe niż za łamanie RODO.
(26.12.2023)
5 . SpaceX wyniesie na orbitę satelitę SatRev z perowskitami Saule Technologies
(07.11.2023)
6 . Aplikacja do słuchania obrazów z kosmosu.
(23.10.2023)
7 . Eksperci: warto uczyć się korzystania z narzędzi wykorzysujących sztuczną inteligencję
(18.09.2023)
8 . Czym jest transformacja cyfrowa? Niezbędne zakłócenie.
(15.08.2023)
9 . Prywatna misja na ISS wystartowała m.in. z polskim sprzętem do badania mózgu.
(23.05.2023)
10 . Polka na liście 100 Technologists to Watch
(07.04.2023)

Popularne pliki
1 . PITy 2020
(10.01.2021)
2 . PITy 2019
(12.02.2020)
3 . PITy 2018
(18.02.2019)
4 . PITy 2017
(15.02.2018)
5 . TeamViewer 13.0
(15.02.2018)
6 . Google Chrome 64
(15.02.2018)
7 . Mozilla Firefox 58.0.2
(15.02.2018)
8 . TeamViewer 12.0
(27.04.2017)
9 . PITy 2016
(07.02.2017)
10 . PITy 2015
(26.03.2016)


^ Wróć do góry ^
Powered by MRT Net 2004-2025.