Logowanie

Ukryj panel

Strona główna
MRT Net
Reklama
Logowanie
Nick :
Hasło :
 Zapisz
Rejestracja
Zgubiłeś hasło ?

Kamerki internetowe.

Panel sterowania
MRT Net
Aktualności
Artykuły
Archiwum
Czas na narty !
Czas na rower !
Zwiedzaj Kraków
Plikownia
Linki
Kalendarz
Galeria
Radio Online
Gry Online
Twój YouTube!
Ankiety
Newsletter
RSS
Księga gości
Wyszukiwarka
Kontakt

Reklama
MRT Net

40% zniżki karnet w PKL.

Partnerzy

Wyszukiwarka
Zaawansowane szukanie

Chmura Tag'ów
Microsoft Programy Samsung Wave Android Bada Aktualności Linki Nowości Informacje Fotografia T-Mobile Technologie Adobe Specyfikacje Galaxy Premiera Zapowiedzi Intel Nvidia Kraków Architektura Biotechnologia Chip System Nawigacja Galileo Gps Windows Linux Galeria Software Hardware Top 500 Superkomputery Serwer Wirtualizacja Flash Pamięci Internet Plikownia YouTube Gry Radio Amd Panasonic Nokia Nikon Sony OS Cloud Computing Red Hat Enterprise Toshiba LTE 4G Lockheed Martin Motorola IBM Internet Explorer 11 Grafen Wirtualna Mapa Krakowa Lamusownia Kraków DVB-T2 TeamViewer 13.0 Fifa 2018 Trasy rowerowe Pro Evolution Soccer 2018 Mozilla Firefox Pity 2017 Rakiety NSM Windows 8 Sony Xperia Tablet S LEXNET Samsung Galaxy S9 Dworzec Główny Kraków PKP Windows Phone Windows 10 Microsoft Lumia 950



  Wiślana Trasa Rowerowa. Małopolska na rowery!
Artykul
Kategoria : Sport
Dodany : 18.04.2019 17:29
Komentarze : 0



Bez przedwczesnych fanfar i szumnych zapowiedzi nad Wisłą w Małopolsce powstaje szlak rowerowy, jakiego w Polsce jeszcze nie znamy. Już dziś gotowych jest ponad 130 kilometrów dróg nowej Wiślanej Trasy Rowerowej, które przenoszą komfort uprawiania turystyki rowerowej w Polsce na zupełnie nowy, prawdziwie europejski poziom.

Więcej - drogi rowerowe budowane nad Wisłą to dopiero wstęp do budowy systemu dróg rowerowych o nazwie "Velo Małopolska", jaki stworzą nadrzeczne trasy rowerowe w Małopolsce i dwa odcinki przebiegających tędy europejskich szlaków EuroVelo. Musiałem to zobaczyć!

Już dzisiaj między położonym na zachodzie województwa Oświęcimiem a leżącym na wschodnim krańcu Małopolskiego Szczucinem gotowych do jazdy jest ponad 130 kilometrów dróg rowerowych w postaci asfaltowych dróg po koronach wałów wiślanych. Powstają kolejne łączniki, dojazdy i miejsca obsługi rowerzystów. Do końca roku oddany do użycia zostanie kolejny odcinek. Fragmentem Wiślanej Trasy Rowerowej są popularne Bulwary Wiślane w Krakowie.

Wycieczka rowerowa Wiślaną Trasą Rowerową może naturalnie być okazją do krajoznawczej rozrywki. Nareszcie jest okazja, by obejrzeć Oświęcim od innej niż obozowa strony. Zobaczyć klasztor w Tyńcu. Zwiedzić zamek w Niepołomicach. Odwiedzić piękne kolorowe Zalipie, gdzie mieszkańców opanował szał malowania wszystkiego. Na końcu trasy czeka interesujące Muzeum Drogownictwa w Szczucinie.

Ślad istniejących odcinków, wrażenia i wskazówki krajoznawcze i jeszcze więcej informacji o Wiślanej Trasie Rowerowej w Małopolsce jak zawsze na stronach Znajkraj.

Aktualności 2019-04-18 Kraków:

Ścieżka wzdłuż Tynieckiej projektowana od nowa

Brakujący odcinek ścieżki rowerowej do Tyńca trzeba było zaprojektować od nowa. Miasto chce wybudować go w tym roku, choć wymaga to jeszcze wielu formalności.

Chodzi o newralgiczny, stosunkowo krótki odcinek w rejonie ulicy Widłakowej. Rowerzyści muszą tam zjeżdżać na ruchliwą ulicę Tyniecką i pokonywać w ten sposób ok. 200-metrowy odcinek. To prowadzi do wielu niebezpiecznych sytuacji, ponieważ natężenie ruchu rowerowego jest tam duże. Można też pojechać wydeptaną ścieżką po stronie rzeki, ale nie każdy jest w stanie z niej skorzystać, szczególnie po deszczu. Problem pozostaje aktualny od lat i – mimo wielu zapewnień – wciąż nie udaje się rozpocząć prac.

Odpowiedź ministra

o tej pory Zarząd Dróg Miasta Krakowa uzasadniał brak postępów w sprawie przedłużającymi się ustaleniami z Wodami Polskimi. O postępy w tej sprawie pytał w interpelacji poseł Grzegorz Lipiec, a we wtorek udostępnił odpowiedź Ministra Gospodarki Wodnej i Żeglugi Śródlądowej.

Można w niej wyczytać m.in., że opóźnienia w budowie ścieżki wynikały nie z samego faktu prowadzenia ścieżki koroną wału przeciwpowodziowego, a z problemów własnościowych. Ze względu na ukształtowanie terenu ścieżka w tym miejscu nie będzie prowadzona po koronie wałów, lecz niżej, po stronie brzegu Wisły. Oznacza to, że obiekt powstanie w miejscu zagrożonym zalaniem. Początkowo plan był taki, by ścieżka prowadziła po istniejących zjazdach i wzdłuż brzegu Wisły. Okazało się jednak, że część działek nie ma uregulowanego stanu własnościowego. Stąd potrzeba zmian w projekcie. – Dzięki wybudowaniu nowego zjazdu z wału możliwe będzie poprowadzenie drogi wyłącznie po gruntach stanowiących własność Skarbu Państwa – czytamy w odpowiedzi ministra.

Pieniądze są w budżecie

Zarząd Dróg Miasta Krakowa potwierdza te informacje. – W chwili obecnej trwa proces projektowy, tak aby ścieżka poprowadzona była po działkach o uregulowanym stanie prawnym. Docelowo będzie ona łączyła brakujący odcinek ścieżki rowerowej biegnącej po wale wiślanym – mówi Renata Postawa-Giza z biura prasowego jednostki.

Miasto chciałoby wykonać wszystkie prace jeszcze w tym roku, choć realizacja tego zamierzenia może nie być łatwa ze względu na formalności – nowy przebieg musi uzyskać wszystkie potrzebne uzgodnienia. Na razie mapy z przebiegiem ścieżki można zobaczyć na stronie Zarządu Transportu Publicznego.

Aktualności 2019-03-01 Kraków:

Sezon rowerowy tuż-tuż, a ścieżka wciąż dziurawa

11 lat od oddania trasy rowerowej łączącej centrum Krakowa z Tyńcem, wciąż brakuje ok. 300-metrowego odcinka na wysokości Pychowic. Urzędnicy twierdzą, że pieniądze na ten cel są, jednak przedłużają się kwestie formalne.

Radny Marek Sobieraj zaniepokojony brakiem informacji i działań w sprawie połączenia ścieżki pieszo-rowerowej postanowił zapytać o to prezydenta. W swojej interpelacji przypomina, że chodzi o 275-metrowy odcinek między ulicą Widłakową i Ćwikłową. Samorządowiec dodaje, że w tym miejscu rowerzyści i rolkarze muszą wjechać na ruchliwą i wąską ulicę Tyniecką.

Dobre wiadomości w tej sprawie pojawiły się już w 2018 roku. W maju został ogłoszony przetarg, a w lipcu miasto podpisało umowę z wykonawcą robót. Można było robić sobie nadzieję, że wraz z początkiem sezonu w 2019 roku, rowerzyści i rolkarze przejadą świeżym asfaltem, bez niepotrzebnego ryzyka. Nic z tych rzeczy.

Winna biurokracja?

Jak tłumaczą urzędnicy, z przyczyn niezależnych od wykonawcy przeciągnął się termin odbioru dokumentów projektowych. Prezydent miasta wskazuje, że jest to wina przewlekłości postępowania w Wodach Polskich. Stąd też pierwsze przesunięcie w terminie – koniec prac miał przypadać na 30 listopada.

Jednak również ta data okazała się nierealną. Urzędnicy zwracają uwagę na to, że w tym czasie nie było jeszcze projektu budżetu miasta na 2019 rok, dlatego nie aneksowano umowy, jaką ZIKiT zawarł w lipcu. Ostatecznie jednak na brakujący odcinek ścieżki w tegorocznym budżecie zarezerwowano ponad 1,6 mln złotych.

Nie ma jednak konkretnej odpowiedzi co do daty rozpoczęcia i zakończenia prac. – Przygotowywane są dokumenty projektowe. Procedowane są też czynności związane z zawarciem z Wodami Polskimi umowy dzierżawy. Wykonawca oczekuje również na wydanie przez tą samą jednostkę pozwolenia wodnoprawnego – odpowiada w interpelacji prezydent Krakowa.


  



^ Wróć do góry ^
Powered by MRT Net 2004-2025.